1. Wyróżnia się cztery typy walk;
......a) Potyczka przyjacielska - przy niej obecność Mistrza Gry jest nieobowiązkowa.
......b) Walka treningowa - podobnie jak przy przyjacielskiej potyczce, nadzór MG jest nieobowiązkowy.
......c) Poważne starcie - uważa się potyczkę, która trwa więcej niż 4 posty, a jej powód jest związany z wrogością stad, różnością poglądów itp. Przy niej obecność Mistrza Gry jest już obowiązkowa.
......d) Walka na śmierć i życie - ta walka podlega również punktu regulaminu ogólnego, który mówi, iż aby zabić inną postać należy mieć zgodę właściciela tej postaci. Nadzór Mistrza Gry jest obowiązkowy, to on ocenia, czy udało nam się zabić/pokonać danego osobnika.
2. Mistrz Gry podczas oceny danej walki bierze pod uwagę styl pisania, reakcję postaci A na działania postaci B i na odwrót, oraz kreatywność w wymyślaniu ataków, kontrataków i obrony. Na końcu zaś bierze pod uwagę ilość gwiazdek pod rangą, acz wiadomo, jeśli postaci z 12 gwiazdek, zaatakuje postać z 5 gwiazdkami, to wiadomo, że postać z 5 gwiazdkami mimo wszystko wyjście podczas potyczki z większymi obrażeniami.
3. Podczas starć z większą ilością przeciwników należy zachować kolejkę; Pies A -> Pies B -> Pies C -> MG -> Pies A ... itd.
4. Podczas walk można korzystać z przedmiotów magicznych, magii rang, czy po prostu ze zwykłej siły fizycznej. Można na początku starcia ustalić między sobą, czy będzie wykorzystywana magia, czy też nie.
5. Walki odbywać się mogą zarówno na terenach naturalnych/stadnych jak i również na arenie.
6. Każdy atak/obrona/kontratak piszemy w czasie niedokonanym, to MG ocenia czy udał nam się dany ruch.
7. Jeśli walczycie z osobnikiem silniejszym o minimum 5 gwiazdek musicie się liczyć z tym, że wasza postać może zginąć w takim starciu, jęsli w porę się nie wycofa, bądź coś lub ktoś nie zatrzyma walki. Wszystko oczywiście odbywa się pod okiem MG.